Як б’ють по УДАРу, і як відповідає команда Кличка

Шквал «компромату», дезінформації, «чорнухи», фейків, замовних публікацій напередодні виборів вже давно нікого не дивує. Нинішня кампанія – не виключення. Особливо – у столиці. Адже отримати доступ до ресурсів Києва прагне відразу кілька політико-економічних груп.

Ці групи можуть навіть ворогувати між собою. Однак, є дещо, що їх об’єднує. Для того, щоб отримати владу в Києві, вони, для початку, намагаються не допустити переобрання чинного мера Віталія Кличка та його політичної команди – партії УДАР.

Зробити це у відкритому змаганні за голоси виборців вкрай важко. Практично, нереально. Адже майже всі соціологічні опитування показують впевнене лідерство Кличка і позитивну оцінку його роботи на посаді мера Києва. Підтримка партії УДАР також на високому рівні. До того ж, соціологи фіксують тенденцію до зростання її рейтингів. УДАР впевнено лідирує на виборах до Київради.

Тож і доводиться опонентам київського мера шукати способи знизити рейтинги лідера кампанії та його команди. Нічого кращого, ніж «стара добра брехня», вони не придумали. А зараз ще й стільки «спокус»! Побічний ефект стрімкого розвитку інформаційного середовища – поява велетенської кількості сайтів та інших сервісів, що спеціалізуються на поширенні неправдивої інформації за «гонорар».

Сам Кличко до компромату практично не вразливий. Скільки за шість років роботи Віталія Володимировича на посаді мера та голови КМДА було спроб втягнути його в скандальні сюжети – все марно! Кличко залишається лідером київської громади не тільки за посадою.

Тому «фейкомети» зараз спрямовано на команду мера. Здавалось би, це – прямий шлях до «успіху». Адже десятки українських політичних лідерів втратили суспільну підтримку після інформаційних атак на «оточення».

Але у випадку з командою Кличка і цей метод не працює! Розглянемо цей феномен на конкретному прикладі.

В дискредитацію одного з провідних представників команди Кличка Вячеслава Непопа вкладено мільйони гривень. Було опубліковано десятки замовних статей з розповідями про те, яку «загрозу для Києва і України» становить Непоп. Його пресингували «журналісти-розслідувачі» та ціла група професійних виробників компромату як-от громадська організація «СТОП Корупція», Інтернет-портал Антикор, сайт Скелет Інфо та багато інших псевдо-медіа, які числяться у реєстрі інфосмітників України.

Проти нього проводились масовані кампанії у соцмережах, зокрема, із залученням ботоферм, цінник яких за тиражування наклепів починається від $1000 за добу. Політичні сили відкрито платили за штучну підтримку в Facebook матеріалів з негативними оцінками діяльності Непопа.

Агресивні атаки на політика здійснювали і місцеві активісти Солом’янського району, які, до слова, мають заплямовану репутацію.   

Чому саме Непоп потрапив під такий пресинг? Відповідь проста: за формальними ознаками, він – один з найбільш вразливих членів команди Кличка.

По-перше, «забудовник». А забудовників, як прийнято вважати, у столиці не люблять. Вячеслав Іванович справді багато років очолював комунальне підприємство «Житлоінвестбуд». Втім, реальних претензій ні до компанії, ні до її керівника ніколи не було. Навпаки, це підприємство відоме як сумлінний виконавець реконструкцій соціальних об’єктів (школи, дитячі садки, лікарні тощо) у різних районах Києва. Але для інформаційної атаки це не суттєво: достатньо зіграти на стійкому упередженні щодо забудовників. Забудовник? Значить, вже винен!

По-друге, Непоп вже тривалий час у столичній політиці. Вперше обирався депутатом Київради ще в 2002 році. Потім неодноразово переобирався. За ці 18 років у Київраді змінилось кілька генерацій партій з різними політичними поглядами. При цьому, Вячеслав Непоп залишався і є послідовником проукраїнської ідеології у лавах таких ідейно близьких партій як Наша Україна, Солідарність і, наразі, УДАР Віталія Кличка. Попри зміни в партійних симпатіях городян, особисто Непоп отримував мандат довіри киян у 2002, 2006, 2014 та 2015 роках. Але кого це цікавить? Був у різних партіях – значить, політичний пристосуванець.

По-третє, Вячеслав Непоп працює заступником голови КМДА. Тобто, безпосередньо бере участь в ухваленні важливих для Києва рішень. Ці рішення сприяють розвитку інфраструктури столиці, перетворюють Київ на сучасне європейське місто. Але – акцент на іншому. Чиновник? Значить – корупціонер!

Інформаційний простір заполонили численні публікації, що розвивають вказані сюжети. Статті на сайтах-смітниках, антиреклама в соцмережах, замовні сюжети на телебаченні – все пішло в хід!

І тут головне питання: до чого все це призвело? Найкращу відповідь дають жовтневі соціологічні дослідження. За їх даними у Солом’янському районі, у якому балотується до Київради Вячеслав Непоп, рівень підтримки Кличка та його партії УДАР є найвищим серед усіх учасників виборчих перегонів. А сам Непоп – серед лідерів за суспільною підтримкою серед політиків району!

Як кажуть у таких випадках: Браво, панове «фейкороби». Треба більше компромату!

Чому ж не спрацював «компромат» ні проти Непопа, ні проти Кличка, ні проти партії УДАР?

Відповідь – очевидна. Замовники фейкових компроматів у політичній боротьбі проти команди мера Києва користуються пропагандистським прийомом Гітлера «велика брехня». Він полягає в тому, що, чим жахливіше або абсурдніше збрешеш, тим скоріше тобі повірять. Однак, кияни – не біомаса. Вони звертають на підтверджені факти і зважають на конкретні здобутки політиків, тобто, шукають правду. І коли поряд із голослівним або істеричним фейком виборець бачить реальний послужний список, як у Кличка чи його заступника Непопа, то він розуміє, що ним маніпулюють. Разом з тим, зростає довіра виборця до кандидата, який став мішенню інформаційної атаки. Таким чином, «компромат» лише мобілізує виборців очільника Києва та його команди. Готовність потенційних виборів Кличка і УДАРу прийти на вибори – на найвищому рівні серед електорату всіх кандидатів у мери та депутати Київради. Так само, у них найвища впевненість у своєму виборі. Про це свідчать дані соціологічних досліджень.

Отак Кличко та команда УДАРу відповідають на брудну кампанію проти них. Не вступаючи в «дискусії» з численними дискредитаторами, команда Кличка працює з киянами.

«Завжди з киянами» — це не просто гасло кампанії. Це – кредо команди Кличка, яким керується кожен «ударівець»!