Маркування пачок тютюнових виробів

В Україні оновили правила маркування пачок сигарет

З одинадцятого січня 2024 року в Україні діють нові норми щодо маркування пачок тютюнових виробів, які мають захистити населення від шкоди куріння.

Це один із заходів, передбачених директивою Єврокомісії 40/2014, яка регулює виробництво, презентацію та продаж тютюну та електронних сигарет.

За новими правилами, виробники мають розміщувати на пачках сигарет оновлені графічні зображення з текстом медичних попереджень про шкоду і наслідки куріння на 65 відсотках площі пачки. Також на пачках має бути QR-код, який веде на сервіс Центру громадського здоров’я щодо надання допомоги з відмови від куріння “Я кидаю курити”.

Міністерство юстиції України затвердило чотирнадцять наборів медичних попереджень (варіантів тексту та ілюстрацій), розроблених Міністерством охорони здоров’я у співпраці з громадськістю. Для відбору попереджень провели всеукраїнське дослідження, а також використали фото з тих країн, де медичні попередження довели свою ефективність, це:

  • Австралія;
  • Таїланд;
  • Канада.

Метою нового маркування є зменшити привабливість тютюну для людей без сформованої залежності, особливо серед молоді, а також мотивувати курців кинути курити або звернутися за допомогою.

Маркування пачок сигарет

Маркування пачок сигарет регулюється законодавством різних країн і може змінюватися залежно від конкретних правил і вимог. Однак, є деякі загальні елементи, які зазвичай включаються у маркування пачок сигарет.

  1. Назва бренду та тип сигарети: Зазвичай, на пачці сигарет розміщується назва бренду та тип сигарет.
  2. Кількість сигарет в упаковці: Починаючи з розміщення здоров’я та безпеки, багато країн вимагають вказувати кількість сигарет у пачці.
  3. Зображення та текстові попередження про здоров’я: Зазвичай це великі, виділені графічні зображення і текстові попередження про можливі наслідки куріння для здоров’я.
  4. Коди безпеки та ідентифікації: Деякі країни вимагають розміщення спеціальних кодів, що дозволяють відстежувати легальність продукції та боротьбу з контрабандою.
  5. Інформація про виробника: Включає назву компанії, адресу, а можливо й інші реквізити виробника.
  6. Маса сигарети або нетто-маса: Вказується вага самої сигарети або чиста вага продукту.

Об’єм та деталі маркування можуть різнитися в різних країнах відповідно до їхнього законодавства та політики контролю над тютюновими виробами.